Sopimusehdot

Yleistä

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.skechers.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Sports Connection ApS:n (Skechers) toimituksiin, ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Tietoja yrityksestä

Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
Sports Connection ApS,

Kvaglundvej 89,
6705 Esbjerg Ø,
Tanska

Y-tunnus: 3137744-1

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Puhelin: 09 424 503 49
Sähköposti: info@skechers.fi

Tilaaminen

Skechers.fi-verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Tilauksen maksettuasi saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi.

Tilauksen muuttaminen

Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että tilaukseen voi tehdä muutoksia vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Tilauksen peruuttaminen

Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että voit perua tilauksen vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Hinnat ja maksu

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja, katso lisää alta kohdasta ”Toimitus”. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää. Verkkokaupan maksupalveluna toimii Quickpay.

Voit maksaa ostoksesi Skechers.fissä seuraavilla maksutavoilla: korttimaksu, verkkopankkimaksu ja MobilePay.
Verkkopankkimaksu: Maksa suoraan pankkitililtäsi turvallisen pankkivarmenteen avulla. Ei vaadi luottokorttia, sovelluksen lataamista tai rekisteröitymistä. Verkkopankkimaksu on käytettävissä seuraavissa pankeissa: OP-Pohjola, Nordea, S-Pankki, Danske Bank.
MobilePay: Maksa suoraan älypuhelimellasi turvallisesti ja helposti MobilePayn avulla.

Korttimaksu

Korttimaksut salataan maksukumppanimme Quickpay:n toimesta PCI DSS -standardin mukaisesti. Jos maksat luottokortilla, tilaus veloitetaan kortiltasi, kun lähetämme tuotteesi. Hyväksymme seuraavat kortit: VISA, MasterCard.

Toimitus

Skechers toimittaa kaikkialle Suomeen. Tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti osoitteesi lähimpään noutopisteeseen. 

Toimitusaika on yleensä 5-7 arkipäivää. Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty, saat sähköpostiisi toimituksesta vastaavalta kumppaniltamme lähetysvahvistuksen, joka sisältää linkin paketin seurantaan.

Noutamattomat tilaukset

Jos asiakas ei nouda lähetettyä tilausta määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Noutamattomista tilauksista veloitetaan 10 euron maksu.

Myöhästynyt toimitus

Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus ilman lisämaksua. Skechers ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Skechersista riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat

Skechers vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

Peruutusoikeus ja palautukset

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 30 vuorokauden peruutusoikeuden. 30 päivän ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi.

Palautusosoitteemme on: Sports Connection ApS, Kvaglundvej 89, 6705 Esbjerg Ø, Tanska.

Näin käytät peruutusoikeuttasi

Voit hyödyntää peruutusoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoituksen tulee tapahtua verkkosivuiltamme löytyvän palautusportaalin kautta. Vaihtoehtoisesti voit käyttää tätä standardimuotoista peruuttamislomaketta, jonka voit lähettää meille sähköpostitse osoitteeseen info@skechers.fi.

Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.

Näin palautat tuotteen

Täytä tarvittavat tiedot palautusportaalissamme. Täytettyäsi tiedot, saat sähköpostiisi tulostettavan palautustarran. Palautustarran vastaanotettuasi tulee sinun palauttaa tilaus/tuote ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 30 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan. Pakkaathan tuotteen huolellisesti ja liitä paketin sisään tilauksen mukana saapunut palautuslomake. Liimaa palautustarra paketin päälle ja vie paketti palautustarrassa ilmoitetun toimituskumppanin palvelupisteelle. Pyydäthän toimituskumppanilta kuitin palautuksesta sekä säästä paketin seurantanumero.

Palauttaessasi tilauksesi tai osan siitä varastollemme, emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Skechers Plus jäsenille palautus on ilmaista.

Asiakkaana vastaat itse välittömistä kustannuksista, joita tuotteiden palauttamiseen liittyy. Nämä kustannukset ovat 5 euroa. Vähennämme tämän summan rahanpalautuksestasi.  

Voit myös palauttaa tilauksesi tai vaihtaa tuotteen toiseen kaikissa Skechers-myymälöissä lukuun ottamatta Outlet-myymälöitä. Löydät listan Skechers-myymälöistä täältä. Skechers-myymälään palauttaminen on ilmaista.

Takaisinmaksu

Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta, palautuskuluja kuitenkaan lukuun ottamatta. Emme myöskään ole velvollisia palauttamaan ylimääräisiä kuluja, mikäli olet valinnut muun kuin edullisimman tarjoamamme toimitustavan. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta toimituskuluja.

Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 30 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.

Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.

Arvonalennusvähennys

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.

Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu verkkokaupalle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.

Reklamaatio-oikeus

Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellisestä tuotteesta. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja Skechersin välillä, tai muuten osoitettavia virheitä. Skechers vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuotteesta kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että täytät reklamaatioilmoituksen verkkosivuillamme. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kirjoittamalla osoitteeseen info@skechers.fi.  Reklamaatiotapauksissa pyydämme sinua lähettämään meille kuvan, josta tuotteen virhe tarkasti ilmenee, sekä lisäksi kuvan koko tuotteesta. Mikäli reklamaatio hyväksytään, lähetämme sinulle palautustarran, jonka avulla voit palauttaa viallisen tuotteen meille veloituksetta.

Varaukset

Skechers pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Force Majeure

Skechersilla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Skechers ei ole mahtanut mitään tai joita Skechers ei voinut ennustaa tai ohittaa. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Skechersin viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Skechersin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Skechers ei olisi kohtuudella voinut välttää.

Erimielisyydet

Riidat Sports Connection ApS:n ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Sports Connection ApS lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta tai soittamalla numeroon 0295536901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI